Witamy na stronie Klubu Turystów Górskich i Narciarzy Watra PTTK w Głogowie!
Aktualności
Beskid Żywiecki

Brama na nową drogę życia w Beskidzie Żywieckim.

Mieliśmy w lipcu po raz kolejny wędrować po Beskidzie Niskim, ale wylądowaliśmy w Beskidzie Żywieckim, też pięknie. Nocowaliśmy w Ujsołach w położonym na uboczu, w głębokiej dolinie obiekcie, bardzo oryginalnym, nieco zaniedbanym, doskonałym punkcie do wyjścia w góry. Upałów jeszcze nie było, a jeśli , to nie tak dokuczliwe jak w dolinach. Trasy niektórym z nas znane, bo przez lat wiele, przyjeżdżaliśmy tu na narty, ale to było dawno. Dziwne, szczyt sezonu turystycznego, a na szlakach i w schroniskach ludzi mało, w kolejce po piwo nie staliśmy, za to wody brak, ale to chyba wszędzie. Wędrowaliśmy od Wielkiej Raczy do Pilska. Wrażenie robi Przegibek i Bacówka na Krawców Wierchu, tu zdążyliśmy w ostatniej chwili przed ulewnym deszczem. A gdy razu pewnego padało, nawiedziliśmy Wisłę i zawitaliśmy w Istebnej do Izby pamięci Jerzego Kukuczki po którym oprowadzała nas żona, bardzo ciekawie i wzruszająco. Jeśli nie chcecie tłumów na szlaku jak w Tatrach i Bieszczadach, jedźcie w Beskid Żywiecki.

Kilkanaście zdjęć można zobaczyć w galerii.

Dodał: Administrator, dnia 14.08.2019, 21:55.